ΛΣ Σκοπέλου / 'Ψαλίδι' και αντιδημαρχιακό 'καπέλο' στις αρμοδιότητες του Συμβουλίου της Κοινότητας Κλήματος από τη Δημοτική Αρχή του κ. Περίσση

Σε καθεστώς αντιδημαρχιακής τοποτηρητείας, αφαίρεσης και επικάλυψης αρμοδιοτήτων τίθεται το Συμβούλιο της Κοινότητας Κλήματος, που έρχεται σε αντίθεση με τις κείμενες διατάξεις , αφυδατώνοντας στην ουσία τη λειτουργία του και προκαλώντας συγχύσεις που ελλοχεύουν κινδύνους.

Συγκεκριμένα, με την 441/27-01-2022 Απόφασή του περί ορισμού της Αντιδημάρχου κ. Κουκορίνη Σταματούλας, μεταβιβάζει σ΄ αυτήν,  εκτός των καθ΄ ύλην,  και τις εξής χωρικές αρμοδιότητες:

-«Λοιπές (;) παρεμβάσεις στους τομείς υποδομών, φωτισμού και καθαριότητας στην περιφέρεια της Κοινότητας Κλήματος»

-«Χωρική αρμοδιότητα πολιτικής προστασίας στην περιφέρεια της Κοινότητας Κλήματος».

 

Οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής όχι μόνο αντιβαίνουν στις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 59 του Ν. 382/10 («Καλλικράτης»), αλλά ψαλιδίζουν και αφαιρούν τις όποιες  αρμοδιότητες  έχει αφήσει στο Συμβούλιο της Κοινότητας  αυτός ο νόμος και το όλο αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο για τη διοίκηση των Δήμων.

Σύμφωνα με το άρθρο 83 του παραπάνω νόμου, εκτός των άλλων, το Συμβούλιο Κοινότητας άνω των τριακοσίων (300) κατοίκων ασκεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες, εντός των ορίων της κοινότητας:

- μεριμνά για την καλή κατάσταση του δικτύου εσωτερικής και αγροτικής οδοποιίας της κοινότητας, εποπτεύοντας τις εργασίες συντήρησης και υποβάλλοντας προς την τεχνική υπηρεσία, διά του αρμόδιου αντιδημάρχου, σχετικό υπόμνημα όπου αναγράφεται το είδος των εργασιών, ο τόπος και ο χρόνος που έγιναν αυτές,

- μεριμνά για την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και συνεργάζεται με την αρμόδια υπηρεσία του δήμου για την καλή τήρηση αυτής,

-λαμβάνει μέτρα για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης και σε εξαιρετικές περιπτώσεις αναθέτει την εκτέλεση των εργασιών αποκατάστασης ζημιών μικρής κλίμακας εάν από την καθυστέρηση αποκατάστασης δημιουργείται άμεσος κίνδυνος για την επαρκή υδροδότηση της κοινότητας, ενημερώνοντας εγγράφως για το λόγο αυτόν τον αρμόδιο αντιδήμαρχο ή τον πρόεδρο της ΔΕΥΑ,

-μεριμνά για την αποκατάσταση ζημιών και την καλή λειτουργία του δικτύου δημοτικού φωτισμού και συνεργάζεται γι’ αυτό με την αρμόδια υπηρεσία του δήμου,

- μεριμνά για την καλή κατάσταση και την ασφάλεια των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών και συνεργάζεται με τον υπεύθυνο λειτουργίας των παιδικών χαρών του δήμου,

- καταγράφει τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έχει την ευθύνη της ομάδας πυρασφάλειας της κοινότητας. Για την κατάρτιση του σχεδίου πρόληψης πυρκαγιών και άλλων φυσικών καταστροφών συνεργάζεται με τα αρμόδια όργανα του δήμου, ενώ, κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων αντιμετώπισης πυρκαγιών ή φυσικών καταστροφών τίθεται στη διάθεση των αρμοδίων αρχών,

-είναι υπεύθυνο για την προστασία της δημοτικής περιουσίας στα όρια της κοινότητας και έχει καθήκον να αναφέρει αμελλητί στον δήμαρχο ή στον αρμόδιο αντιδήμαρχο ζημίες ή προσβολές των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων του δήμου.

 

Αυτές οι ενέργειες βέβαια δεν είναι ξεκομμένες από τις γενικότερες εξελίξεις που «τρέχουν» στην Τοπική Διοίκηση αυτήν την περίοδο, σε συνέχεια όσων μέτρων προωθήθηκαν απ' όλες τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου, ενταγμένα στην επιδίωξη της πλήρους ευθυγράμμισης της λειτουργίας και της χρηματοδότησης δήμων και περιφερειών, με στόχο τη στήριξη της ανάκαμψης της ανταγωνιστικότητας και των επενδύσεων των επιχειρηματικών ομίλων, σε πλήρη αντίθεση και μακριά από τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Για αυτό και προσπαθούν να περιορίσουν την όποια δυνατότητα λαϊκής παρέμβασης ενάντια στα σχέδιά τους, καθώς:

-Ψηφίστηκε ήδη από την κυβέρνηση της ΝΔ ο νέος αντιδραστικός εκλογικός νόμος Ν. 4804/21, που καθιστά την πρώτη δύναμη… παντοδύναμη. Ο πρώτος συνδυασμός, με ένα ποσοστό 43%, θα εκλέγει δήμαρχο ή περιφερειάρχη και θα παίρνει  τα 3/5 των μελών του συμβουλίου. Επιπλέον, τίθεται όριο 3% για το δικαίωμα εκπροσώπησης συνδυασμών, μειώνονται σε δεκαπέντε (15) τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και τα μέλη των Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων Κλήματος  και Γλώσσας από πέντε (5) σε τρία (3)

- Αποψιλώθηκε το Δημοτικό Συμβούλιο από κύριες και βασικές αρμοδιότητες, μετατρέποντας την  Οικονομική Επιτροπή και τα άλλα εκτελεστικά όργανα, στα πλέον αποφασιστικά, κάτω από τον απόλυτο έλεγχο της πλειοψηφίας. Έτσι, το Δημοτικό και τα  Συμβούλια των Κοινοτήτων, πάρα τις μεγαλοστομίες περί "αυτοδιοίκησης" και "λαϊκής ψήφου", ύστερα και από τη μεταφορά αρμοδιοτήτων στα διορισμένα διοικητικά συμβούλια των Αναπτυξιακών Οργανισμών Ο.Τ.Α. Α.Ε., θα παίζουν το ρόλο καρικατούρας της αστικής «αυτοδιοικητικής δημοκρατίας».

 

Η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τους κατοίκους και το Συμβούλιο Κοινότητας  Κλήματος να αντιδράσουν στο «ψαλίδι» και το «καπέλο» που επιχειρεί η Δημοτική Αρχή με την αφαίρεση και επικάλυψη των αρμοδιοτήτων του.

Ζητά από τη Δημοτική Αρχή να ανακαλέσει άμεσα τη συγκεκριμένη απόφαση, που προσβάλλει τη λειτουργία του Συμβουλίου.

 

 

                                                                                     Σκόπελος,  31-01-2022